دستگاه جوش لیزری فایبر ( نقطه جوش لیزری)

دستگاه جوش لیزری فایبر ( نقطه جوش لیزری)

طی سال‌های اخیر صنعت لیزر به طور قابل توجهی با پیشرفت و موفقیت‌های بسیار همراه بوده‌است. پیشرفت این صنعت با توجه به پیشرفت علم و دانش بشری در راستای تولید انواع دستگاه‌های لیزر و مدرنیته شدن آن‌ها همراه بوده‌است. با توجه به این‌که دستگاه‌های لیزر کاربردهای متنوع و قابل‌توجهی در صنایع مختلف دارند تلاش این صنعت همواره در جهت تولیدات بهتر، بیش تر و مدرن‌تر بوده‌است.

همان‌طور که دستگاه‌های تولیدشده برش و حکاکی لیزری در این صنعت حرف‌های بسیار زیادی در جهت برش و حکاکی بی‌عیب‌ونقص انواع متریال‌های مختلف و تولید محصولات کاربردی و مهم بسیار زیادی داشته‌است در مقابل دستگاه‌های این روش لیزر مدرن و متنوعی جهت اتصال و جوش انواع متریال‌های مختلف نیز تولید و کاربردهای مهم و قابل‌توجهی در صنایع مختلف دارند.

دستگاه جوش لیزری چیست؟

به‌طورکلی مکانیزم این سیستم به گونه‌ای است که اشعه باریک، قدرتمند و متمرکز لیزر با تابیدن بر لبه‌های طرفین قطرات و ذوب کردن آن‌ها و تشکیل حوضچه مذاب بسیار کوچک باعث اتصال دو و یا چندین قطعه در کمتر از چند میکروثانیه می‌شود.

از جمله ویژگی‌های این روش نوین جوش لیزری قطعات این است که تمامی عملیات ذوب و انجماد قطعات طی چند میکروثانیه انجام می‌شود، به‌همین خاطر هیچ واکنشی بین اتمسفر و فلز مذاب انجام نشده درنتیجه به گاز محافظ نیازی نیست، به‌استثنای مواردی خاص مثل جوشکاری آلیاژهای تیتانیوم که حتماً در آن نیاز به گاز محافظ است.

در دستگاه جوش لیزری به‌علت تولید گرمای ورودی اندک و بسیار ناچیز جهت اتصال انواع فلزات به‌ویژه قطعات حساس به انرژی ورودی نظیر ورقه‌های نازک فولادی روشی بسیار مناسب است.

نکته مهم دیگری که در انواع جوشکاری به وسیله دستگاه ‌های جوش لیزری وجود دارد این است که روش جوش لیزری علاوه‌بر جوش و اتصال چندین قطعه و متریال در بسیاری از موارد اشعه لیزر تحت تولید گاز، فشار زیاد و حرارت بسیار موجب ذوب شدن کامل قطعات و ادغام شدن آن‌ها و در نهایت تولید محصولی جدید می‌شوند.

کاربرد دستگاه‌ های جوش لیزر

از جمله کاربرد دستگاه های جوش لیزری اتصال فلزاتی همچون:

آلومینیم، آهن، مس، طلا، نقره، تیتانیوم، قلع، نیکل، ، روی، کرم، نیوبیوم و غیره است.

از قابلیت‌های دیگر دستگاه جوش لیزری در جهت جوش خوردن دو نوع فلز متفاوت همچون:

مس-نیکل، نیکل-تیتانیوم، مس-برنج، مس-فولاد کم کربن و مس-تیتانیوم است.

از دستگاه های جوش لیزر علاوه‌بر جوش و اتصال انواع مواد فلزی در متریال‌های غیرفلز همچون چوب نیز بکار برده می‌شوند.

از دیگر کاربردهای دستگاه‌ جوش لیزری در صنایع مختلف همچون فناوری ارتباطات موبایل، ساختمان‌سازی، جواهر سازی، ساخت ماشین‌آلات دقیق، تولید قطعات الکترونیک، ساخت قاب عینک، صنایع پزشکی و تولید انواع تجهیزات پزشکی، خودروسازی و لوازم خودرو، وسایل مخابراتی، باتری، تولید انواع کالاهای تزئینی و … می‌توان اشاره کرد.

مزایای دستگاه‌ های جوش لیزر

از مزایای بارز و قابل‌توجه روش‌های متنوع و مدرن توسط دستگاه ‌های جوش لیزری که موجب برکناری روش‌های سنتی شده‌است عبارت است از:

  • در این نوع جوشکاری امکان جوش و اتصال دو فلز گوناگون وجود دارد که در محل جوش، فلز آلیاژی به وجود می‌آید.ای
  • نیازی به الکترود یا هر ماده پرکننده ندارد، زیرا دو فلز بر اثر حرارت ذوب و به یکدیگر لحیم می‌شوند.
  • این نوع جوشکاری نسبت به بقیه انواع آن، کیفیت بالاتری دارد که یک مزیت اصلی و مهم به‌حساب می‌آید، به گونه‌ای که جوش کاملاً صاف و بدون حفره است.
  • همین‌طور سرعت بالاتری نسبت به بقیه انواع جوشکاری دارد. سرعت تقریباً ۲ برابری.
  • جوشکاری با لیزر مصرف برق کمتری تقریباً معادل ۸۰ درصد کمتر از روش‌های دیگر جوشکاری دارد.
  • به دلیل سادگی کار با این دستگاه، نیاز به جوشکار حرفه‌ای نیست.
  • جوشکاری لیزر سطح دقت و کنترل بالایی را برای جوشکاری فراهم می‌کند. یعنی می‌توانید از این نوع روش برای متصل کردن ریزترین قطعات به همدیگر، به عنوان مثال در جواهرسازی و پزشکی استفاده کنید؛ بدون اینکه کمترین آسیب و خطا را داشته باشید.
  • حرارت کمتری ایجاد می‌کند، میزان خمیدگی قطعه کاهش می‌یابد، این مزیت برای تولید کلاهای لوکس، مانند جواهرات سفارشی،ارجعیت دارد.
  • انواع قطعات را به‌وسیله جوشکاری لیزری می‌توان به همدیگر جوش و متصل کرد. همچنین، در صورت استفاده از روش‌های معمولی‌تر جوشکاری، می‌توانید نقاطی را که دسترسی به آن‌ها بسیار سخت است، جوش دهید.
  • درزهای جوش قابل تکرار و ثابتی را ایجاد می‌کند. این یک روش جوشکاری سریع‌تر در مقایسه با سایر تکنیک‌های مرسوم است. همچنین می‌توانید از لیزر برای سوراخ‌کاری و برش نیز استفاده کنید.

و بسیاری موارد دیگر.

دستگاه جوش لیزری فایبر(نقطه جوش لیزری)

یک تکنولوژی جوشکاری مدرن که از اجزای فلزی مختلف و همراه با لیزر فایبر تهیه می‌شود و جهت جوش ورقه‌ها و لوله‌ها به کار می‌رود. در این دستگاه پرتویی با جوش  پرشتاب، با کیفیت، عمیق  و سرعت بالا تولید می‌کند که در یک نقطه برای عملیات جوشکاری متمرکز می‌شود.

دستگاه جوشکاری لیزری فایبر می‌تواند در جوشکاری آهن، استیل، آلومینیوم، برنج، نیکل، تیتانیوم، کروم و سایر فلزات یا آلیاژها استفاده شود.

با دستگاه جوش لیزری فایبر می‌توانید روش‌های متفاوت جوشکاری را از جمله جوش عمودی، موازی و بخیه انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!
باز کردن چت
1
سلام 👋
جهت مکالمه و دریافت مشاوره رایگان بر روی بازکردن چت کلیک نمایید