انواع ماشین تراش و تراشکاری

انواع ماشین تراش و تراشکاری

دستگاه تراشکاری

انواع ماشین تراش و تراشکاری

دستگاه‌های تراشکاری بر حسب کاربرد به شش نوع اصلی تقسیم می‌شوند. در این بخش هر کدام از این شش نوع را به تفکیک مورد بررسی قرار خواهیم داد. مدل‌هایی که بررسی می‌کنیم از قرار زیر اند:

  1. ماشین تراش ابزار سازی
  2. ماشین تراشکاری معمولی
  3. دستگاه تراشکاری مرغک دار
  4. دستگاه تراش پیشانی‌تراشی
  5. ماشین تراش با قطر کارگیر بالا
  6. ماشین تراش عمودی

انواع ماشین تراش و تراشکاری

ماشین تراش ابزارسازی

همان‌گونه که از اسم این نوع مدل مشخص است، از ماشین تراش ابزارسازی، در خراطی کردن انواع قطعات، ابزار، پیچ و مهره، شابلون و … برای واحدهای تولیدی مختلف و کارخانه‌جات است. به همین منظور دستگاه تراشکاری ابزار سازی باید از دقت بالایی برخوردار باشد. این ماشین باید دارای سرعت‌های مختلف و ترمز دقیق برای قطع و وصل و کنترل سرعت باشد.

تراش 30 سانتیمتری تک فاز رومیزی

دقت بالا از ملزومات ماشین تراش ابزارسازی است. زیرا باید بتواند انواع قطعات در ابعاد مختلف (حتی ریزترین آن‌ها) را به درستی و دقت تراش دهد تا مشکلی برای واحدهای تولیدی به وجود نیاید. ماشین تراشکاری ابزارسازی در دو نوع رومیزی و پایه دار در بازار موجود است.

دستگاه تراشکار معمولی

این نوع دستگاه محدوده وسیعی از حرفه تراشکاری قطعات قابل استفاده است. با ابعاد بزرگ، سنگین و دامنه سرعتی بسیار زیادی ایجاد می‌شوند. تا بتوان تراشکاری هر نوع قطعه ای را به درستی انجام دهند. این ماشین از دوام و استحکام بالاتری نسبت به سایر انواع برخوردار است.

دستگاه تراشکاری مرغک دار

در دو فرم پایه دار رومیزی و در محدوده ابعاد کوچک طراحی می‌شوند. در بریدن تکه های کوچک و ساده استفاده می‌شوند. همچنین برای آموزش تراشکاری نیز از ماشین تراش مرغک دار استفاده می‌شود. این مدل از انواع دستگاه تراشکاری به دلیل کوچک و ساده بودن، قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر انواع دارد.

ماشین تراش کوچک مرغکدار

ماشین تراشکار پیشانی‌تراشی

برای تراش قطعاتی که قطر زیاد و طول کمی دارند از ماشین تراش پیشانی‌تراش استفاده می‌شود. این نوع از انواع دستگاه های تراشکاری در ساخت چرخ‌های لوکوموتیو و چرخهای لنگر به کار می‌روند.

تراشکار با قطر کارگیر بالا

این نوع ماشین تراش، برای تراش قطعاتی با قطر بالا و همچنین ارتفاع زیاد، به کار می‌روند. طول محور اصلی این ماشین بسیار زیاد است تا بتواند قطعات با ارتفاع بالا را تراش دهد. میزان حرکت دورانی این دستگاه ، بالا نیست؛ برای برش دادن قطعات بزرگ نیازی به طراحی ماشین با گردش بالا نیست. در عوض استحکام و قدرت آن‌ها زیاد است و با هر حرکت حجم براده بیشتری را از سطح قطعه برمی‌دارد.

تراش عمودی

در تراش قطعات بزرگ و سنگین این دستگاه مناسب است. نحوه قرارگیری آن و محور اصلی و قلم‌گیر دستگاه عمودی هستند. برای سوراخکاری قطعات فلزی نیز از دستگاه تراش عمودی استفاده می‌شود. به دلیل سنگین بودن این دستگاه، معمولا در سرعت‌های بالا طراحی نمی‌شود.

کاروسل ، قیمت دستگاه سی ان سی ، قیمت ماشین تراش ، قیمت و مشخصات ماشین تراش ، دستگاه فرز سی ان سی ، دستگاه تراش سنگین ، سی ان سی تراشکاری ، سی ان سی تایوانی ، سی ان سی چینی ، سی ان سی تراش ایرانی ، سی ان سی تراش خارجی ، قیمت دستگاه سی ان سی چینی ، سی ان سی Lathe ،
ماشین تراش عمودی یا کاروکس

برای مشاهده ابزارآلات برقی به لینک ابزارآلات کارین مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!
باز کردن چت
1
سلام 👋
جهت مکالمه و دریافت مشاوره رایگان بر روی بازکردن چت کلیک نمایید