لوگوی ابزارکارین

تفاوت میخکوب و منگنه کوب – ابزار کارین

تفاوت میخکوب و منگنه کوب در چیست؟

دوتا از متداول ترین ابزار هایی که برای ساخت مبلمان،رویه کوبی و ساخت دکوراسیون خانه از آن ها استفاده می شود، میخکوب و منگنه کوب می باشد. هر دوی آن ها عملکردی شبیه به هم دارند و تفاوت آن ها بیشتر در زمینه مورد استفاده شان می باشد. در این نوشتار قصد داریم تا با تفاوت بین این دو دستگاه آشنا شویم .

تفاوت میخ کوب و منگنه کوب

معمولا اشتباهی که رخ می دهد این است که میخکوب و منگنه کوب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند . در صورتی که این طور نیست و آنها تفاوت هایی نسبت به یکدیگر دارند. از میخکوب بیشتر در صنایع چوبی نجاری اشتفاده می شود. در حالی که عمده ی استفاده از منگنه کوب ها در صنایع مبلمان سازی و رویه کوبی می باشد.

ساده ترین تفاوت میان میخ و منگنه نیز در اندازه شان می باشد؛میخ معمولا قطر بزرگ تری نسبت به منگنه دارد و سوراخ بزرگ تری در سطح مورد نظر ایجاد می کند. معمولا می توان با میخ کوب با سرعت بسیار بالاتری کار کرد؛ هم چنین وزن آن نسبت به منگنه کوب سبک تر می باشد.

میخکوب برای کار کردن به نوعی روغن خاص نیاز دارد ولی در منگنه کوب این طور نیست و به هیچ روغنی منگنه کوب نیاز ندارد و تنها از هوای فشرده شده کارش را انجام می دهد در صنایعی مانند مبلمان سازی و رویه سازی دیده شده که منگنه بهتر و محکمتر سر جای خودش قرار می گیرد. به همین دلیل منگنه کوب در این صنایع معمول تر می باشد و بیشتر به کار می رود.

بر حسب نوع کار کرد، منگنه کوب ها به نوع مختلف تقسیم می شوند؛نوع دستی یا manual، برقی و بادی در نوع دستی منگنه با کمک فشار و نیرویی که از طرف دست انسان بر آن وارد می شود. بر سطح مورد نظر کوبیده شود.

برای خرید ابزارآلات صنعتی، واردات قطعات مخصوص و ابزارآلات و هر گونه خرید ابزارآلات با ما در ارتباط باشید:

04444239543
04444232003

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989141670837+

تلگرام پشتیبانی و فروش: abzarkarin@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 04444232003

واتساپ: 09129726343

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!
باز کردن چت
1
سلام 👋
جهت مکالمه و دریافت مشاوره رایگان بر روی بازکردن چت کلیک نمایید