لوگوی ابزارکارین

اینورتر جوشکاری چیست و عملکرد آن چگونه است؟ – ابزار کارین

اینورتر جوشکاری چیست و عملکرد آن در این مطلب، شرکت کارین قصد دارد تا شما را به طور کامل با دستگاه اینورتر جوشکاری آشنا کند و در ادامه تکنولوژهای روز به کار رفته در دستگاه های اینورتر جوشکاری را نیز به شما معرفی کند. 

اینورتر جوشکاری چیست و عملکرد آن چگونه است                    

نسل جدید و مبتکرانه ای از دستگاه های جوشکاری، اینورتر جوشکاری می باشد. این دستگاه در مقایسه با دستگاه های جوشکاری قدیمی که همه ی ما با آنهای آشنایی داریم دارای ویژگی ها و مزایای زیادی است. در این نسل از دستگاه های جوشکاری (اینورترها) فناوری سیلیکون جانشین رکتی فایر های سنگین دستگاه جوش قدیمی شده است.

مانند هر تکنولوژی جدیدی که به بازار عرضه می شود، اینورتر جوشکاری نیز در ابتدا مشکلاتی داشت. اما در طی چند سال گذشته با رفع اشکالات و پیشرفت اینورتر جوشکاری، امروزه تبدیل به یکی از کم هزینه ترین و مطمئن ترین فناوری های روز شده است که استفاده از آن دارای مزایای زیادی می باشد.

اینورتر جوشکاری

ویژگی های کلی اینورتر جوشکاری چیست

•        عدم ایجاد آلودگی صوتی

•        بالا بردن کیفیت جوشکاری انجام شده

•        توانایی در کنترل مشخصه های دینامیکی دستگاه اینورتر در شرایط متفاوت

•        مصرف کم انرژی به وسیله دستگاه جوش

•        بازه کاری بالا در دستگاه های جوش اینورتر در مقابل دستگاه های جوش قدیمی

•        حمل آسان و سبک

•        دارای قوس بادوام و تعادل مناسب قوس

مزایای دستگاه های اینورتر جوشکاری در مقایسه با دستگاه های جوش قدیمی

  • یکی از دلایل مهم در کاربرد فراوان اینورتر جوشکاری سبک وزن بودن و حجم کم آن می باشد که به راحتی آن را می توان حمل کرد. دلیل کوچک و سبک بودن این دستگاه، استفاده از تبدیل کنندهای کوچک در مقایسه با دستگاه های قدیمی است، که همین امر باعث حمل راحت و بی دردسر اینورتر جوشکاری می باشد و همچنین به کار بردن آن در مکان های کم عرض و کوچک نسبت به دستگاه های جوش نوع قدیمی شده است.
  • از مزیت دیگر اینورتر جوشکاری که می توان نام برد، استفاده از آن با برق خانگی به دلیل توان پایین دستگاه است. و چون این دستگاه به جریان زیادی احتیاج ندارد می توان آن را به هر پریز برق معمولی وصل کرد و از آن استفاده نمایید. که این کار در مدل های قدیمی دستگاه های جوش به دلیل احتیاج به برق سه فاز یا تک فاز صنعتی(آمپر از بالا) امکان پذیر نبود.
  • اینورتر جوشکاری در مقایسه با دستگاه های جوش قدیمی به آسانی توانایی مقاومت در برابر نوسانات برق را دارند. و این امر باعث سرعت بخشیدن به فرآیند جوشکاری می شود. و همچنین باعث می شود در مصرف انرژی می توان صرفه جویی کرد.
  • قابلیت تنظیم کردن جریان مورد نیاز خروجی یکی از مزیت های دیگر اینورتر جوشکاری می باشد که می توان با توجه به سطح کار و روش جوشکاری، خروجی جریان را تنظیم کنید. اما در دیگر دستگاه های جوش این فرآیند امکان پذیر نیست.

معایب دستگاه های اینورتر جوشکاری در مقایسه با دستگاه جوش قدیمی

  • با توجه به تمام مزایای گفته شده درباره اینورتر جوشکاری، به طور قطع نمی توان گفت که این دستگاه بهترین و کامل ترین دستگاه برای هر مدل جوشکاری می باشد و برای جوشکاری هایی مانند تیگ tig یا جوش آرگون ، co2 یا تیک مک ، جوش زیر پودری با دستگاه های جوش اینورترهای مخصوص به آنرا استفاده کرد که در مقایسه با انواع دستگاه ها سیم پیچ مجددا همان مزیتهای اینورتر جوشکاری را دارا می باشد. این دستگاه به خاطره داشتن قطعات الکترونیکی مدرن، توانایی کار کردن در ولتاژهای کم را دارد.
  • اگر سایز و حجم دستگاه جوشکاری برای شما مهم نباشد، با خرید دستگاه های جوشکاری قدیمی در مدت زمان طولانی تر برای شما ارزانتر محسوب می شود زیرا تکنولوژی آنها قدیمی تر است. توجه داشته باشید که انتخاب دستگاه های جوشکاری به نوع جوشکاری و اندازه کار بستگی دارد.

معرفی دستگاه اینورتر جوشکاری چیست و عملکرد آن

می توان در تعریف کلی اینورتر جوشکاری چیست گفت: برای ایجاد جریان بسیار زیاد در فرآیند جوشکاری از دستگاه اینورتر جوشکاری استفاده می شود. دستگاه اینورتر جوشکاری دارای دو مدل است، دستگاه هایی که با  هر دو جریان AC یا متناوب و جریان DC یا مستقیم کار میکنند و دستگاه هایی که فقط با جریان مستقیم برق کار می کنند. اینورتر جوشکاری در بسیاری از عملیات های جوشکاری به دلیل آنکه دارای جوش مطلوب و با کیفیتی است و همچنین وزن سبکی که دارد کاربرد فراوان دارد.

اینورتر جوشکاری

ایران یکی از تولید کنندگان دستگاه های اینورتر جوشکاری است که کیفیت دستگاه های تولید شده آن در مقایسه با دیگر کشورهای آسیایی از کیفیت بالایی برخوردار است و دارای قیمت مناسبی نسبت به مدل های خارجی دارد.

یکی از مدرن ترین تکنولوژی ها که در میان تولید کنندگاه دستگاه های اینورتر جوشکاری بکار برده می شود تکنولوژی IGBT است. شرکت کارین تولید کننده  اینورتر جوشکاری در انواع مدل ها و آمپرها است و با استفاده از جدیدترین و بروزترین تکنولوژی (IGBT)  در ساخت اینورتر جوشکاری یکی از پیشگامان در تولید این محصول می باشد.

تکنولوژی IGBT

IGBT یا (ترانزیستور دوقطبی با گیت عایق) یک نیمه رسانا است که توانایی کار کرد در ولتاژهای بالا و جریان های زیاد را دارد. این ترانزیستور توانایی آنی در سوییچ کردن را نیز دارد.

شرکت کارین با تولید 11 مدل اینورتر جوشکاری در آمپرهای مختلف ( از صد و شصت آمپر تا سیصد و پانزده آمپر) با بهترین کیفیت در ساخت و با کارایی و راندمان بالا است. این شرکت برای هر یک از دستگاه های اینورتر جوشکاری خود 30 ماه گارانتی بدون هیچ گونه شرطی در نظر گرفته است.

نکات ایمنی در به کار بردن دستگاه اینورتر جوشکاری و عملکرد آن

نکات ایمنی در به کار بردن اینورتر جوشکاری چیست و عملکرد آن

لازم به ذکر است پرتوهای ایجاد شده در نتیجه ذوب شدن الکترود برای چشم ها مضر بوده و باعث آسیب دیدگی چشم ها و سوختگی پوست می شود. پس در زمان کار با دستگاه حتما از ماسک و لباس مخصوص استفاده کنید.

گاز و دود ناشی از سوختن لایه روی الکترود می تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود پس در محیط ها و کارگاه های کوچک بدون هواکش از این دستگاه استفاده نکنید.

همان طور که می دانید در هنگام جوشکاری، در واقع یک مدار برقی ایجاد می شود که دارای جریان الکتریکی بسیاری است. اگر به صورت سهوی این مدار لمس شود می تواند باعث شوک الکتریکی و در برخی مواقع مرگ شود. پس در هنگام جوشکاری استفاده از دستکش نباید فراموش شود.

برای خرید ابزارآلات صنعتی، واردات قطعات مخصوص و ابزارآلات و هر گونه خرید ابزارآلات با ما در ارتباط باشید:

04444239543
04444232003

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989141670837+

تلگرام پشتیبانی و فروش: abzarkarin@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 04444232003

واتساپ: 09129726343

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!
باز کردن چت
1
سلام 👋
جهت مکالمه و دریافت مشاوره رایگان بر روی بازکردن چت کلیک نمایید