لوگوی ابزارکارین

نحوه ساخت دستگاه جوشکاری اینورتر – ابزار کارین

 برای نصب قطعات الکترونیکی بر روی بردهای PCB و ساخت دستگاه جوشکاری اینورتر میتوان از دو نوع تکنولوژی استفاده نمود که در ذیل بشرح آنها می پردازیم .

DIP :

قطعات الکترونیکی که دارای پایه می باشند که این پایه ها داخل سوراخهای تعبیه شده بر روی برد قرار گرفته و از زیر لحیم می شود .

SMD :

قطعات الکترونیکی می باشد که پایه های آن بسیار کوچک است و روی برد قرار میگیرد و برای لحیم کاری بجای سوراخ های روی  برد از پدهایی که در سطح برد قرار دارند استفاده می شود .

SMD یا DIP :

قطعات DIP  دارای حجم و جرم بیشتری می باشد ولی به دلیل تکنولوژی قدیمی تر مونتاژ آنها وقت گیر تر می باشد و حجم بیشتری از برد را اشغال می کنند.

امروزه برای ساخت دستگاه جوشکاری بنا به میزان تولید از قطعات DIP برای (تولیدات کمتر)و قطعات  SMD برای (تولیدات بیشتر) استفاده می شود و دلیل آنها بهای تمام شده کمتر  SMD نسبت به DIP به دلیل سرعت مونتاژ بیشتر می باشد زیرا مونتاژ آنها با دستگاه های تمام اتومات CNC با قابلیت  نصب حداقل 3000 قطعه در ساعت و 50000 قطعه در ساعت می باشند ولی تجهیز دستگاه ها و خط تولید SMD بسیار گران تر از DIP می باشد بنا بر این تولید در تعداد پایین برای قطعات SMD اصلا مقرون به صرفه نیست.

قطعات DIP  نسبت به قطعات SMD قابل دسترس تر بوده و در بازار براحتی قابل تهیه است .

قطعات SMD از نظر قیمت نسبت به قطعات DIP ارزان تر می باشند ولی تجهیز خط تولید آن و ماشین آلات مونتاژ آن بسیار گران تر است.

تکنولوژی SMD  جدید تر از تکنولوژی DIP  می باشد و به دلیل اینکه نیروی انسانی در مونتاژ آن حذف گردیده خط تولید بوردهای SMD بسیار مکانیزه تر و استاندارد تر می باشد.

امروزه سعی می شود در ساخت بوردهای SMD قسمت کنترل و تغذیه بورد را بصورت تنهایی جداگانه روی بورد تعبیه کنند تا در هنگام خرابی بردک های کوچک تعویض می شود که سرعت تعمیرات را خیلی کاهش می دهد.

برای خرید ابزارآلات صنعتی، واردات قطعات مخصوص و ابزارآلات و هر گونه خرید ابزارآلات با ما در ارتباط باشید:

04444239543
04444232003

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989141670837+

تلگرام پشتیبانی و فروش: abzarkarin@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 04444232003

واتساپ: 09129726343

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!
باز کردن چت
1
سلام 👋
جهت مکالمه و دریافت مشاوره رایگان بر روی بازکردن چت کلیک نمایید