لوگوی ابزارکارین

آشنایی با دریل و انواع آن – ابزار کارین

آشنایی با دریل شرکت کارین، به عنوان شرکتی پیشتاز در عرصه ی تولید و فروش انواع ابزار آلات در نظر دارد تا در این مقاله شما را با دریل و انواع مختلف آن آشنا کند. همچنین در این مقاله فرصتی پیش می آید تا با انواع کاربرد آنها نیز آشنا شوید. مطالعه ی این مطلب برای تمام افراد لازم و مفید خواهد بود.

 دریل دستگاهی با کاربرد های فراوان، چه در صنعت و چه در مصارف خانگی است. کاربرد اصلی دریل ایجاد سوراخ در سطح های مختلف می باشد. اما با استفاده از ابزار های کاربردی مختلف می توان از این وسیله در مصارف دیگری همچون باز کردن یا بستن پیچ و سمباده کردن استفاده کرد. این دستگاه را در صنعت در مدل های مختلف و سایزهای متفاوت می سازند.

انواع دریل

دستی:

امروزه از این مدل دریل کمتر استفاده می شود و کار کرد این مدل به این صورت است که، فرد با اعمال فشار نیرویی که به اهرم آن می آورد، مته دستگاه به چرخش در می آید و سطح مورد نظر را سوراخ می کند.

بادی:

این دریل برای کار کردن به نیروی باد احتیاج دارد. به این صورت که با کمک ابزار هایی مانند پمپ باد، نیروی باد مورد نیاز برای به چرخش درآوردن مته آن تامین می شود.

برقی:

این نوع از پرکاربردترین مدل های دریل است که به چند دسته تقسیم می گردد. این دریل با استفاده از برق کار می کند. سایز های کوچک آن با برق تک فاز و سایز های بزرگ تر که در صنعت کاربرد دارند با برق سه فاز کار می کنند.

قطعات به کار رفته در یک دریل برقی

  • کلید پاور (روشن و خاموش)
  • دکمه روشن کردن حالت چکشی
  • دکمه تغییر  جهت چرخش (ساعتگرد یا پاد ساعتگرد)
  • دکمه موقتی: از این دکمه جهت روشن کردن موقت دریل استفاده می شود.
  • دکمه قفل: این دکمه برای روشن ماندن دریل بدون آن که نیاز باشد دکمه موقتی فشرده شود.
  • پوسته: این پوسته به شکل تفنگ بوده و شامل دسته و سر می باشد.
  • 3 نظام: این قطعه با قفل کردن مته در سر دریل، کمک می کند تا مته ثابت بماند. سه نظام به دو دسته تقسیم می شود: آچار خور و اتوماتیک.
  • آرمیچر
    1. سیم:سیم آرمیچر بایدتماما مسی و قابلیت تحمل حداقل 160درجه تا 220درجه را داشته باشد.
    2. کالکتور:این صنعت از آرمیچر که جز اجزا بسیار مهم است باید دارای ضخامت بالا و آلیاژ مس باشد.
    3. لاک
  • بالشتک: سیم به کار رفته در آن باید مسی و تحمل حداقل دمای 180 درجه تا 220درجه را داشته باشد بهتر است پوشش الکترولایز داشته باشد.
  • ذغال: ذغال اگر زیاد نرم باشد زود تمام میشود اگر خیلی سخت باشد به کالکتور آسیب میرساند و بهتر است بین بدنه دستگاه و ذغال یک عایق حرارتی تا در اثر داغ شدن ذغال بدنه دستگاه بر اثر حرارت بالا آسیب نبیند.
  • گیر بکس: علاوه بر آلیاژ و میزان سختی آن نحوه CNC کاری و درگیر شدن اجزا گیربکس خیلی مهم است به گونه ای که به مرور زمان برا اثر عدم درگیری مناسب همدیگر را میسایند.
  • گریس: گریس باید تحمل دمای بالا و پایین داشته باشد به عبارتی در گرما به حالت رو؛ن نشود و در سرما آن قد سخت نشود که اجزا گیربکس را که با هم درگیرند را گریس کاری نکند.

آشنایی با دریل برقی و کاربرد آنها

دریل های برقی با توجه به کاربرد و نوع کار کرد به چند دسته تقسیم بندی می شوند.

  1. دریل پیچ گوشتی برقی
  2. دریل شارژی
  3. گیربکسی
  4. ستونی
  5. مگنتی
  6. کرگیری
  7. همزن
  8. مینی دریل
  9. دریل 32
  10. سر کچ
  11. دریل رادیال و…

در ادامه به معرفی بعض از دریل های بالا می پردازیم و کاربرد آنها را برای شما شرح می دهیم.

آشنایی با دریل شارژی:

این نوع دریل با کمک باتری های شارژی کار می کند و نیازی به اتصال برق ندارد. به همین جهت یکی از پرکاربردترین ابزار در بین کارکنان مشاغل مربوط به تاسیسات و برق کاری است. از این ابزار بیشتر در جهت باز و بسته کردن پیچ ها استفاده می شود به همین دلیل به آن پیچ گوشتی شارژی  نیز گفته می شود.

دریل پیچ گوشتی شارژی:

این نوع دریل برای کار های سبک و باز و بسته پیچ ها (خطای تولید)و مصارف خانگی مفید می باشد.

آشنایی با دریل شارژی

می توانید با مراجعه به قسمت محصولات ابزارآلات برقی در سایت کارین این ابزار و مدل های دیگر آن را مشاهده کنید و در صورت نیاز سفارش دهید.

دریل چکشی:

دریل در حالت معمول با چرخش مته به دور خود و با کمک شیارهای روی مته سطح مورد نظر را سوراخ می کند. در مدل چکشی علاوه بر چرخش مته به دور خود، با زدن ضربه هایی مانند چکش به سطح مورد نظر، باعث سوراخ شدن آن می شود. به این ترتیب در دریل چکشی، علاوه بر چرخیدن مته برای سوراخ کردن، ضربه های چکشی به صورت عمودی به سطح وارد می کند. در این حالت توان دستگاه  در سوراخ کردن بالاتر می رود. از این ابزار برای سوراخ کردن سطوح بتنی و… استفاده می شود.

دریل گیربکسی:

برای درآوردن پیچ های سفت در سطح های سخت مانند بتن که دریل های معمولی توانایی باز کردن آنها را ندارند و در حین باز کردن این نوع پیچ ها مته آنها می شکند، از مدل گیربکسی استفاده می شود. این ابزار مختص به باز کردن پیچ های سفت در سطوح سختی مانند بتن می باشد. این ابزار دارای موتور قدرتمندی است که سرعت و قدرت مته را برای چرخش بالا می برد.

می توانید با مراجعه به قسمت محصولات ابزارآلات برقی در سایت کارین این ابزار و مدل های دیگر آن را مشاهده کنید و در صورت نیاز سفارش دهید.

دریل ستونی:

برای سوراخ کردن اجسامی که احتیاج به دقت زیادی دارند از مدل ستونی استفاده می شود. در این مدل از دریل امکان جا به جایی وجود ندارد و به شکل عمودی بر روی میز در کارگاه ها و کارخانه های صنعتی قرار می گیرد.

دریل مگنتی:

یکی دیگر از مدل های ثابت دریل نوع مگنتی است. با این که در حالت متحرک کاربرد ندارد اما می توان به خاطر وزن سبکش به راحتی آن را جا به جا کرد. از این مدل برای برش ورقه های فلزی و… استفاده می شود. این دریل دارای یک آهنربای قوی است تا در هنگام کار به سطح مورد نظر محکم بچسبد. در حالت ثابت دقت آن بالا می رود.

دریل همزن:

از این مدل دریل به غیر از سوراخ کردن سطوح، می توان برای همزدن مواد مورد نیاز برای مصارف گوناگون مانند ملات ساختمانی استفاده کرد.

توصیه برای یک خرید ایده آل

توجه داشته باشید که اگر برای کاربرد خانگی در جستجوی دریل مناسب هستید بهترین انتخابی که برای شما وجود دارد، دریل برقی چکشی است. دریل برقی چکشی دارای ویژگی های مناسب و کافی در جهت رفع نیاز شما در خانه خواهد بود. این دریل دارای سه نظام و آپشن هایی ماننددیمر کنترل سرعت و همچنین دکمه چپ گرد و راست گرد است.

به این ترتیب برای آشنایی بیشتر با این ابزار منحصر بفرد می توانید به سایت کارین مراجعه کنید و در قسمت محصولات ابزار آلات برقی، مشخصات دقیق تری را در رابطه با دریل برقی چکشی مطالعه کنید.

برای خرید ابزارآلات صنعتی، واردات قطعات مخصوص و ابزارآلات و هر گونه خرید ابزارآلات با ما در ارتباط باشید:

04444239543
04444232003

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989141670837+

تلگرام پشتیبانی و فروش: abzarkarin@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 04444232003

واتساپ: 09129726343

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!
باز کردن چت
1
سلام 👋
جهت مکالمه و دریافت مشاوره رایگان بر روی بازکردن چت کلیک نمایید