امروزه بسیاری از افراد به دنبال آموزش برق کاری ساختمان هستند که از این طریق بتوانند نیازهای خود را در منزل به راحتی انجام داده و در صورت نیاز این حرفه را به عنوان شغل انتخاب کرده و درآمد بسیار خوبی را از این طریق به دست بیاورند. شما می توانید مراحل مختلف آموزش برق کاری ساختمان را از طریق وب سایت اینترنتی پیش روی خود فرا گرفته و در اولین فرصت ممکن تمام این مراحل را به شکل عملی انجام دهید. داشتن دقت و توجه در آموزش برق کاری ساختمان از مهمترین و اصلی ترین نکاتی می باشد که افراد بایستی به آن توجه ویژه ای را داشته باشید.

برق کاری ساختمان: آموزش برق کاری ساختمان

آیا شما نیز به دنبال آموزش برق کاری ساختمان هستید؟ آیا می دانید که در آموزش برق کاری ساختمان بایستی به چه نکاتی توجه لازم را داشته باشید؟ آیا می توان از وب سایت پیش روی اقدام به یادگیری برق کاری ساختمان داشته باشیم؟

برق کاری ساختمان یکی از مهمترین نازک کاری های در صنعت ساخت و ساز می باشد که بلافاصله بعد از انجام پی ریزی های ساخت دیواره های و سقف، پیمانکاران کار را به دست سیم کشان برقی ماهر می سپارند تا از این طریق عملیات مربوط به سیم کشی نیز انجام شود. لازم به ذکر است که امروزه حرفه و صنعت برق کاری از پرسود ترین حرفه ها بوده و همین امر بسیاری از افراد را ایجاب کرده است که به دنبال آموزش برق کاری ساختمان باشند تا از این طریق با داشتن مهارتی در دست خود بتوانند روز خود را به دست بیاورند. لازم به ذکر است که برق کاری ساختمان نیاز به دقت و توجه بسیار زیادی دارد چرا که هر گونه اشتباهی در این فرایند آسیب های بسیار زیاد و هزینه های کلانی را به دنبال خواهد داشت. به همین جهت توصیه می شود که در آموزش برق کاری ساختمان دقت و توجه خود را چند برابر کرده تا بتوانید به یکی از بهترین افراد و استادها در این زمینه تبدیل شوید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد مراحل آموزش برق کاری ساختمان و نکات مورد توجه در این حرفه توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراهی باشید.

آموزش برق کاری ساختمان

مخاطبان آموزش برق کاری

یکی از مهمترین موضوعاتی که در زمینه آموزش برق کاری ساختمان وجود دارد، مخاطبان این صنعت هستند. از مهمترین افرادی که علاقه مندی زیادی را برای آموزش برق کاری ساختمان از خود نشان می دهند می توان به جوانانی که در حال انتخاب رشته هستند و یا افرادی که این رشته را برای شغل آینده خود انتخاب کرده اند می خواهند به یکی از سیم کش های بسیار حرفه ای در این زمینه تبدیل شوند. البته لازم به ذکر است که امروزه بسیاری از افراد برای انجام برق کاری های ساده در ساختمان و منزل خود نیاز به آموزش برق کاری ساختمان دارند و می توانند با همراهی ما در زمان کوتاهی فرایندهای لازم به انجام سیم کشی های ساده را یاد بگیرید. توجه داشته باشید که برق کاری ساختمان به دو صورت انجام می گیرد که عبارتند از:

برقکاری ساختمان به شکل روکار: قدیمی ترین حالت برق کاری ساختمان به این صورت بوده است و شما می توانید تمام سیم های مربوط به برق کاری را بر روی دیوارها و سقف ها مشاهده کنید.

برق کاری ساختمان به شکل توکار: در این حالت تمام سیم کشی های مربوط به ساختمان از زیر گچ بری های بوده و شما هیچ گونه سیمی مربوط به برق کاری را نمی توانید در ساختمان مشاهده کنید. امروزه بسیاری از سیم کشی های ساختمان به این شکل هستند.

مراحل برق کاری ساختمان

در این بخش از مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد مراحل آموزش برق کاری ساختمان توضیحاتی را به حضورتان ارائه دهیم. از مهمترین و مراحل آموزش برق کاری ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         ترسیم و کشیدن نقشه ساختمان و مشخص کردن محل های نصب روشنایی، آنتن، فن ها، برق اضطراری، موتورخانه و سوکت های برقی که این مرحله می تواند شکل بسیار واضحی از نحوه برق کاری را در اختیار شما قرار دهد.

–         مرحله دوم اجرای نقشه روی کار می باشد که سیم کش بایستی با دقت این مرحله از برق کاری ساختمان را انجام دهد.

–         تراز نمودن تمام قوطی کلید ها و کشیدن خط تراز با کمک چک لاین ها که شما می توانید با حوصله کامل و دقت کافی این مرحله را انجام دهید.

–         با کمک دستگاه شابلون و دستگاه شیار زدن می توانید مسیر لوله های عبور سیم را بر روی سطوح مختلف انجام دهید.

–         بر روی سطوح سقف ها می توانید سوراخ های لازم را انجام داده و محل روشنایی آن را مشخص کنید.

–         توسط شابلون قوطی کلیدها را بر روی دیوارها نصب کرده و آنها را دقت تراز نمایید.

–         برای فیکس کردن لوله های پولیکا که ورودی و خروجی سیم ها از طریق آن صورت گرفته است می توانید از ساپورت زدن و جوشکاری استفاده کنید. لازم به ذکر است که سعی بر آن نداشته باشید که تام مراحل آموزش برق کاری ساختمان را در یک جلسه طی کرده و به یک فرد با تجربه در این زمینه تبدیل شوید. شما برای یادگیری و آموزش برق کاری ساختمان به شکل صحیح بایستی بتوانید این مراحل را با خونسردی و به تدریج طی کنید تا بتوانید به راحتی برق کاری ساختمان مورد نظر خود را انجام دهید.

اهمیت آموزش برق کاری ساختمان

سایر مراحل آموزش برق کاری ساختمان

از دیگر مراحل آموزش برق کاری ساختمان می توان به موارد زیر اشاره داشت:

–         انجام مراحل پولیکا گذاری و خم کاری آن به کمک مشعل و حرارت، لازم به ذکر است که در این مرحله مراقب باشید تا سیم های داخل پولیکا دچار آسیب نشوند چرا که بعدها برق کاری شما را با مشکل مواجه خواهد نمود.

–         بر روی سینه برق جوشکاری های لازم را در جهت نصب سیم ها انجام داده و بر روی آن داکت قرار دهید. این سینی می تواند کابل های مربوط به برق آنتن و ماهواره را در خود جای دهد.

–         پولیکا های ساختمان خود که از کف رد شده اند را با استفاده از مصالح بپوشانید و اجازه ندهید هیچ پولیکا و وسایلی مربوط به برق کاری را از زیر مصالح مشاهده شود.

–         نصب کردن جعبه فیوز و تراز نمودن آن در قسمت هایی که در نقشه مشخص شده است.

–         نصب کردن جعبه آنتن، تلفن و ماهواره و تراز نمودن آنها

–         تامین کردن ارتینگ ساختمان

–         بستن کلیدهای و پریزها در محل های از قبل مشخص شده

–         نصب تابلو برق و چسباندن علامت خطر بر روی آن

لازم به ذکر است که هر کدام از مراحل آموزش برق کاری ساختمان بایستی به ترتیب و با نهایت دقت انجام شود چرا که در غیر این صورت شما نمی توانید به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنید. همچنین برای به دست آوردن فیلم های آموزشی در این زمینه نیز می توانید با همکاران ما در تماس باشید و راهنمایی های لازم را از آنها دریافت نمایید.

نکات مورد توجه در آموزش برق کاری ساختمان

اهمیت آموزش

یکی از سوال هایی که برای بسیاری از افراد وجود دارد، اهمیت آموزش برق کاری ساختمان می باشد به طوری که چرا افراد بایستی اقدام به آموزش لازم در این حرفه را داشته باشند، پاسخ بسیار ساده است چرا که در صورت بروز هرگونه اتصالی و قطعی برق در منزل خود بتواند به راحتی مشکل رخ داده را برطرف کرده نیازی به برقکار در این زمینه نداشته باشند. شما نیز این فرصت به دست آمده را غنیمت شمرده و با نشان دادن پشتکار و علاقه از خود به یک برق کار آماتور ساختمانی تبدیل شوید تا حداقل بتوانید کارهای برقی خود را در منزل و اداره انجام داده و منتظر رسیدن مسئولان در این زمینه نباشید؛ و تا آمدن آنها بتوانید مشکل را تشخیص دهید.

نکات مورد توجه در آموزش برق کاری ساختمان

همانطور که در قسمت های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، بایستی در یادگیری برق کاری ساختمان به نمات بسیار زیادی توجه لازم را داشته باشید که از مهمترین این نکات در حین آموزش برق کاری ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         نکات ایمنی در برق کاری ساختمان را جدی گرفته و حتما از دستکش و لباس مخصوص استفاده کنید.

–         از قطع بودن برق در حین برق کشی اطمینان لازم را داشته باشید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری لازم را بعمل بیاورید.

–         حتما از وسایل و ابزار آلات استاندارد و سالمی در برق کاری ساختمان خود استفاده داشته باشید.

–         بدون داشتن نقشه ترسیم برق کاری هیچ اقدامی را انجام دهید.

–         در وهله ی اول نوع سیم کشی خود را مشخص کنید که می خواهید سیم کشی روکار یا توکار را انجام دهید.

شما می توانید با دنبال کردن وب سایت ما در کوتاه ترین فرصت و زمان ممکن اقدام به یادگیری و آموزش برق کاری ساختمان داشته باشید تا بتوانید در اوایل به یک سیم کش آماتور تبدیل شده و بعدها با به دست آوردن تجربه و دانش بسیار زیاد در این حوزه، به یکی از حرفه ای ترین برق کش ها در تبدیل شوید.

برای خرید ابزارآلات صنعتی، واردات قطعات مخصوص و ابزارآلات و هر گونه خرید ابزارآلات با ما در ارتباط باشید:

04444239543
04444232003

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989141670837+

تلگرام پشتیبانی و فروش: abzarkarin@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 04444232003

واتساپ: 09129726343

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
باز کردن چت
1
سلام 👋
جهت مکالمه و دریافت مشاوره رایگان بر روی بازکردن چت کلیک نمایید